2010. augusztus 13., péntek

Szolgálj , szívem..







Várnai Zseni
Szolgálj , szívem..

Csak kitartás!-biztatom magam,
még futni kell, még minden messze van.
Szolgálj szivem, még egy kicsit nekem,
jaj, meg ne állj az úton hirtelen
sok a dolgunk még s nem mutathatom,
hogy a harcot már nem birom nagyon,
és este ha ágyamba roskadok,
érzem, nagyon nagyon fáradt vagyok.

Kicsit nehéz volt, jól tudom, szivem,
elkoptunk, de ne sejtse senki sem,
higgyék csak azt:az óra jól ketyeg,
nem irgalmaznak ám az emberek,
csak hajtsd a vért, arcom piros legyen
frissen induljak minden reggelen,
csak én tudom, ha ágyba roskadok
estére már milyen fáradt vagyok.

Szemem árkos es ajkam szögletén
a két vonás már mély lett és kemény,
sokat sirtam; eső után a föld
ilyen barázdált, csapzott elgyötört. . .
de ha mosolygok, mint ha nap kigyúl,
arcom hegy-völgye lagyan kisimul,
csak este ha ágyba roskadok,
érzem megint, nagyon fáradt vagyok.

Csak kitartás, -kip-kop. . . pontosan,
holnap sikerül megint biztosan,
a félúton, szivem jaj meg ne állj,
kip-kop. . . . tovább is hiven kalapálj,
a hegynek föl kicsit nehéz az út,
sziv kell hozzá, de aki odajut,
a csillagok közt csillagként ragyog. . .
csak este, este oly fáradt vagyok.

Sose pihentem, nem volt rá jogom. . .
Most meg-megállok, s felfohászkodom;
-Ó Istenem, kicsit még el ne hagyj!
szegény szivem, te meg szaladj, szaladj. . .
Csak, kis kitartás, meg egy hős iram,
fussunk dalolva bátran és vígan. . .
de este már a dal is csak dadog;
altassatok el engem, csillagok!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése